NY: donderdag

Donderdag 12 november 2009: onze laatste dag in New York… De bagage hebben we de avond ervoor al grotendeels ingepakt. Op een van de ontbijtshows is te zien dat een grote kerstboom naar Rockefeller Center wordt gereden.

Dag kamer, dag uitzicht, dag Amerikaanse televisie…. Daaaag lift!

We checken vroeg uit zodat we zoveel mogelijk aan onze dag kunnen hebben. De bagage stallen we bij de bellboy en dan gaan we voor de laatste keer ontbijten in de Tick Tock Diner:

Om vervolgens op weg te gaan naar een van de attracties waar we eerder niet aan toe waren gekomen:

Op 34th Street zien we een wonder:

Macy’s heeft toch een aantal kerstetalages onthuld voor wij naar huis gaan!!!

We zijn prachtig vroeg bij het Empire State Building, zodat we niet in de rij hoeven te staan. Alles lijkt erop dat we snel boven zullen staan! Tot we onze kaartjes moeten laten zien… Die we samen met onze vliegtickets hebben gekocht via onze reisorganisatie. Harold heeft ze uit het voucherboekje gescheurd en nu zeggen de dames achter het loket dat er een deel ontbreekt. Wat niet zo is, maar dat kunnen we helaas niet bewijzen omdat het voucherboekje in onze bagage zit. In het hotel… Na wat heen en weer gebel komt er een nieuwe mevrouw naar het loket. Deze mevrouw wil onze paspoorten zien, kopiëren, vervolgens moeten wij onze handtekeningen op de kopieën zetten en daarna mogen we godzijdank doorlopen. Pfff…

Het uitzicht is geweldig! We zijn blij dat we vandaag onze winterjassen aan hebben gedaan, want het mooie weer van de afgelopen dagen is omgeslagen en er staat een stevige wind. Bovendien voelen we druppels…

Onze toegangskaartjes laten het niet toe dat we de 102e verdieping bezoeken. Ja, dat kan wel, maar dan moet je nóg een kaartje kopen. Daar baal ik van en omdat het al zoveel moeite heeft gekost om überhaupt binnen te komen, ben ik behoorlijk klaar met het hele Empire State Building. Het lijkt me zo’n interessant gebouw, maar van de binnenkant zie je niet veel. Je betaalt alleen een heleboel geld voor het uitzicht…

Dan maar gauw naar beneden voor een sessie shoptherapie. Anthropologie en Urban Outfitters staan nog hoog op het verlanglijstje, dus nemen we de metro naar Union Square om er dichter in de buurt komen. Eerste stop wordt inderdaad Anthro, waar ik echt uren en uren kan doorbrengen. Ik snap denk ik waarom de Amerikaanse dames het zo’n aantrekkelijke winkel vinden: eigenlijk doet het allemaal heel Europees aan! Ik heb mijn zinnen gezet op een jurk en een ketting, maar ik kom naar buiten met een broek en een paar schuifjes voor in het haar… Ook goed!

Iets verderop zit JC Penney, maar daar vind ik de kleding veel te netjes voor mij. Snel Barnes & Noble in voor een krant voor mijn broer en bij GAP vind ik nog een leuke grijsgeblokte jurk. Lunchen doen we bij Qdoba Mexican Grill: lekkere quesadilla! Volgens de menukaart low calorie, want maar 500 kcal…

Laatste stop wordt Urban Outfitters, waar ik me sta te verbijten bij de pakken Polaroid-film en waar Harold twee hippe T-shirts scoort. Voor we de metro in gaan, schiet ik nog even een Stapels in. Ik kan er helaas niet vinden wat ik zoek en dan… dan is het echt voorbij!

Tegen drie uur halen we onze bagage op in het hotel, want om kwart voor drie moeten we ons in de hal van het hotel melden voor de taxibus die ons naar de luchthaven brengt.

Op de luchthaven gaat alles heel snel en tergend langzaam tegelijk. We lopen wat doelloos heen en weer, halen donuts bij Dunkin’ Donuts (kunnen we dat op de valreep gelukkig ook nog van onze lijst strepen!), staren eindeloos naar drie koptelefoons, waarvan ik er uiteindelijk één koop, kopen nog twee flesjes Vitaminwater voor in het vliegtuig en installeren ons dan toch maar in de wachtruimte bij de gate.

Harold wordt daar meteen gestrikt door een mevrouw die wil dat hij een enquête invult…

In het vliegtuig is het beduidend rustiger dan op de heenweg. We hebben drie stoelen voor ons alleen! Na het eten gaat Harold vrijwel meteen slapen. Ik kijk een mooie film: Adam, die zich afspeelt in New York. Ik huil tranen met tuiten om het einde en probeer daarna ook wat te slapen. Als we weer wakker moeten worden is het ochtend in Amsterdam…

One thought on “NY: donderdag

1. Wow Marsha, jullie hebben echt enorm veel gedaan in die paar dagen! Anthropologie is er bij ons niet van gekomen, maar Gap, Urban Outfitters en Abercrombie & Fitch gelukkig wel! Vanavond gaan we naar een basketbalwedstrijd LA Clippers versus Boston Celtics in het Staples Center – cool he. (pssttt kaartjes waren “slechts” 170 dollar p.s.!). Het wordt vast een ervaring om niet meer te vergeten…
    Nog fijne dagen toegewenst en we spreken elkaar gauw weer! Mwah! Liesbeth